divendres, 12 de març del 2010

Viatge a Japó II

Després de passar uns dies a Beppu, vam agafar el tren de tornada cap a Tòquio. Vam recorrer poc més de 1000 km en 5 horetes perquè en aquest país a part de puntuals, els trens són rapidíssims.
El primer dia a Tòquio va fer una poc de mal temps, de fet estava plovent a casi bé tot el país i per això vam aprofitar per visitar el Museu Edo sobre la història de la ciutat. A la tarde vam decidir anar a passejar a la ciutat electrònica de Akihabara, tot un districte dedicat a la electrònica... impresionant!!
Al dia següent vam agafar el metro per anar a Shinjuku i Aoyama (districte comercial, d’oci i negocis). Cal dir que el metro de la ciutat de Tòquio és un dels més complicats del món, amb més de 30 linies de diferents companyies i amb diferents preus... tot un repte pel turista que intenta entendre-ho.
Per dinar i per sopar òbviament sempre a restaurant, i per trobar bon sushi no cal anar als més cars perquè la ciutat està plena de bons restaurants a bons preus.
El diumenge a la tarda vam anar a Jingü-bashi al barri de Harajuku per veure les cosplay-zoku (adolescents sinistres), tot un espectacle de les modes més extranyes de Japó.
Un altre punt clau de la ciutat que cal visitar és el districte de Shibuya a on trobem el pas de zebre més concorregut del món... i de fet diuen que és el punt on més gent passa per minut de tot el món. A la tarda-nit vam sortir de festa per Roppongi i Akasaka, barris on abunden els bars de copes i les discoteques.
Finalment, dia 2 ens vam aixecar ben d'hora (5h de la matindad) per assistir a les subastes de les tonyines que es celebren al mercat de peix de Tsukiji. Al mig dia vam baixar caminant fins el centre de la ciutat per visitar els jardins imperials.
La tornada va ser tan pesada com l'anada perquè les 14 hores de vol no te les treu ningú i amb el jetlag dels dies posteriors un no sap a on es troba, però me'n vaig amb el bon record d'un país net, cuidat i de gent extremadament amable.